Marketing internetowy to potężne narzędzie, które przynosi wiele korzyści firmom z niego korzystającym. Jakie działania z tej materii podjąć, aby mieć pewność, że wiązać się one będą z zyskami dla biznesu? Pozycjonowanie firmowych stron internetowych to bez wątpienia jedna z metod promocji przedsiębiorstwa w sieci, która gwarantuje długotrwały wzrost osób odwiedzających witrynę, a co za tym idzie – zwiększa ilość klientów dla oferowanych produktów lub usług. Dowiedz się, czym konkretnie jest SEO i pozycjonowanie oraz dlaczego warto je wdrożyć, aby poprawić widoczność swojej firmy w internecie.
Pozycjonowanie i SEO – podstawa marketingu internetowego
Zanim przejdziemy do opisu podstawowych zalet pozycjonowania stron internetowych, wyjaśnienia wymaga samo to pojęcie. Zrozumienie tego, czym jest SEO i pozycjonowanie, to punkt wyjścia do samodzielnego rozpoczęcia działań wspierających widoczność witryny w wynikach wyszukiwania lub rozpoczęcia współpracy z profesjonalną agencją zajmującą się tego typu zabiegami marketingowymi.
Pozycjonowanie stron internetowych i SEO – definicja
Pozycjonowanie stron internetowych to zestaw działań mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Składa się na nie linkowanie (pozyskiwanie zewnętrznych odnośników do strony internetowej) jak również SEO, czyli optymalizacja witryny pod kątem poprawy pozycji w wyszukiwarkach.
Pozyskując linki odnoszące do Twojej witryny musisz zwrócić m.in. uwagę na:
- wiarygodność strony, na której umieszczony jest odnośnik
- ruch na danej stronie
- powiązanie tematyczne z treściami obecnymi na Twojej stronie
- obecność potencjalnych klientów Twoich produktów i usług na witrynie odnoszącej
Wszystkie te czynniki mają wpływ na to, czy linkowanie przyniesie oczekiwane, pozytywne skutki dla Twojej strony internetowej, czy wręcz przeciwnie – roboty Google nieprzychylnie będą patrzeć na Twoją witrynę.
Jakie zabiegi optymalizujące wchodzą w skład SEO?
Składowych stron internetowych, które mają wpływ na ostateczny wynik pozycjonowania, jest przynajmniej kilkadziesiąt. Kilka z nich ma jednak wyjątkowo duże znaczenie, dlatego warto zwrócić na nie uwagę już teraz.
W skład działań SEO wchodzą m.in.:
- dobór odpowiednich słów kluczowych i nasycenie nimi treści na stronie
- dostosowanie strony do wyświetlania na różnych urządzeniach (RWD)
- optymalizacja szybkości ładowania strony
- odpowiednie uzupełnienie atrybutów title, description i alt
- wdrożenie mapy strony i danych teleadresowych
- poprawna architektura informacji znajdujących się na stronie i nawigacja
Samodzielne zrealizowanie wszystkich wymogów dobrego SEO może być trudne, ale na rynku znajduje się aktualnie wiele firm, które specjalizują się w tego typu usługach. Jedną z nich jest Internetica, która od przeszło 10 lat pozycjonuje z sukcesem strony swoich klientów.
Zalety SEO
Gdy uda się już wdrożyć wszystkie elementy odpowiadające za sukces strony w organicznych wynikach wyszukiwania, możesz zacząć cieszyć się efektami.
Czego możesz się spodziewać po skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych?
- Zwiększonego ruchu w witrynie
- Większej ilości klientów żywo zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami
- Polepszenia widoczności i rozpoznawalności marki
- Zwiększenia zysków firmy
- Większego zaufania do marki
Jak sam widzisz, pozycjonowanie niesie ze sobą wymierne korzyści dla Twojej firmy. Co więcej – zabiegi SEO są dużo bardziej rentowne, niż inne działania marketingu internetowego (chociaż warto połączyć je np. z kampanią PPC w wyszukiwarce).
Korzyści płynące z pozycjonowania stron internetowych – podsumowanie
Pozycjonowanie stron internetowych to proces tyle potrzebny i korzystny, co niełatwy. Wymaga wiedzy, umiejętności i czasu, ale wyniki jakie przynosi wynagradzają to w dwójnasób. Jeżeli jeszcze nie skorzystałeś z możliwości, jakie niesie ze sobą pozycjonowanie stron, to nie ma na co czekać. Zrób to, zanim uprzedzi Cię konkurencja!